Tickets en abonnementen
Start abonnementsverkoop 2025-2026
Wanneer start de verkoop van abonnementen en losse tickets voor seizoen 2025-2026?
Vanaf donderdag 20.02.2025 (Vrienden vanaf 18.02.2025)
- Verlengen of wijzigen van bestaande abonnementen op reeksen met en zonder plaatsbehoud. Het plaatsbehoud geldt tot en met 10 maart 2025.
- Reserveren van nieuwe abonnementen.
Losse tickets gaan gefaseerd in verkoop:
- Speciale concerten en concerten met internationale gastorkesten
- Vrienden: 18.02.2025
- Abonnees: 20.02.2025
- Algemeen: 27.02.2025
- Concerten binnen vaste reeksen
- Vrienden: 06.05.2025
- Algemeen: 08.05.2025
Ik heb een tegoedbon. Kan ik die gebruiken voor mijn abonnement in seizoen 2025-2026?
Je tegoedbon is 1 jaar (365 dagen) geldig vanaf uitgiftedatum en kan gebruikt worden voor de aankoop van tickets of abonnementen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen, inclusief de internationale orkesten die te gast zijn hij Antwerp Symphony in Antwerpen.
De tegoedbon is online inwisselbaar via www.antwerpso.be of bij de ticketbalie van het Antwerp Symphony Orchestra.
Aangezien de tegoedbon 1 jaar (365 dagen) geldig is, kan je je tegoedbon ook gebruiken voor de aankoop van je abonnement voor seizoen 2025-2026 of losse tickets, te koop vanaf 08.05.2025.
Kan ik als abonnee mijn vaste stoel behouden?
Dat kan voor bepaalde abonnementen.
Meesterwerken, Meesterwerken A (plus), Meesterwerken B (plus), Zaterdagmiddag, Zondagochtend, Kamermuziek, Cofena en Wereldklasse: je bent zeker van eenzelfde vaste plaats voor alle concerten binnen je abonnement + je kan je plaats van het huidige seizoen behouden.
Donderdagavond, Shuffle, KIDconcerten en Gouden Zaal: er wordt een plaats voorgesteld op basis van ‘first come, first served’ en beschikbaarheid. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra krijgen steeds als eerste de kans om hun abonnement te verlengen.
Hoe verleng of wijzig ik mijn abonnement online?
Stap 1. Aanmelden
Verlengen en wijzigen doe je vanuit je persoonlijke account: meld dus éérst aan via de knop bovenaan rechts op de website met het e-mailadres en wachtwoord waaraan je abonnementen zijn gekoppeld:
- Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.
- Vul het e-mailadres in waarmee je in het verleden abonnementen en/of tickets hebt besteld.
- Vul je wachtwoord in.
- Log in
Stap 2. Verlengen of wijzigen
Heb je dit seizoen een abonnement op een reeks met plaatsbehoud (Meesterwerken, Meesterwerken A (plus), Meesterwerken B (plus), Zaterdagmiddag, Zondagochtend, Kamermuziek, Cofena of Wereldklasse?
We hebben je abonnement mét je huidige plaatsen al klaargezet in je account onder 'Vernieuwingen'.
Je hebt vervolgens twee mogelijkheden:
- Je wenst je huidige abonnement met dezelfde plaatsen te behouden. Je dient enkel je stoelen te verlengen en je aankoop te bevestigen. Dit kan van 20.02.2025 tot en met 10.03.2025 (vanaf 18.03.2025 voor Vrienden). Je huidige plaatsen worden slechts vastgehouden tot en met 10.03.2025. Als je voor die datum geen actie onderneemt, komen je plaatsen vrij en moet je nieuwe plaatsen kiezen.
- Je wenst je huidige abonnement te verlengen, maar wil graag andere plaatsen. Klik dan op 'Bekijk/wijzig stoelen' om je stoelen te wijzigen naar een andere plaats. Tot en met 10.03.2025 kan je kiezen uit de op dat moment beschikbare plaatsen. Vanaf 11.03.2025 kan je kiezen uit alle niet hernieuwde plaatsen. Vanaf 27.02.2025 zijn deze reeksen voor iedereen te koop.
Als ik een abonnement/ticket wil kopen krijg ik de boodschap dat de serie/het concert nog niet in verkoop is?
De verkoop van abonnementen en tickets verloopt in verschillende fases. Bovenaan op de pagina vind je een overzicht van de verschillende fases.
Kan ik als abonnee mijn zitplaats kiezen in de Koningin Elisabethzaal?
Je kan bij je reservatie jouw voorkeur doorgeven in welke zone je graag wenst te zitten. Je kan telkens een 1e en 2e voorkeur doorgeven. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Online kan je steeds zelf je eigen zitplaats kiezen.
Vanaf wanneer kan ik losse tickets kopen?
Losse tickets voor seizoen 2025-2026 zijn te koop vanaf 08.05.2025 via deze website of aan de ticketbalie (ter plaatse of telefonisch). Voor alle concerten met internationale gastorkesten en speciale evenementen die geen deel uitmaken van een reeks, kan je reeds losse tickets kopen bij de aankoop van een abonnement of vanaf 27.02.2025.
Hoe tickets en abonnementen kopen?
Online
Je kan je tickets aankopen via deze website. Ga naar het concert of het abonnement van je keuze, en klik op de link. Bij online aankopen is de reserverings- en handlingkost inbegrepen in de ticketprijs.
Ticketbalie Antwerp Symphony Orchestra
Koningin Astridplein 20-26
2018 Antwerpen
+32 3 213 54 06
tickets@antwerpso.be
Bij onze ticketbalie wordt €1,5 reserverings- en handlingskost aangerekend per aangekocht los ticket en €3 per aangekocht abonnement. Deze kost is niet van toepassing op het reserveren van tickets voor personen met een beperking en rolstoelgebruikers en tickets met VT-statuut.
Ticketlijn Antwerp Symphony Orchestra
+32 3 213 54 06
Onze ticketlijn is telefonisch bereikbaar op dinsdag, donderdag en vrijdag van 10:00 tot 12:30 en van 14:00 tot 17:00.
Onze ticketlijn rekent €1,5 reserverings- en handlingskost aan per aangekocht los ticket en €3 per aangekocht abonnement. Deze kost is niet van toepassing op het reserveren van tickets voor personen met een beperking en rolstoelgebruikers en tickets met VT-statuut.
Per e-mail
Contacteer ons via e-mail:
- Losse tickets en abonnementen: tickets@antwerpso.be
Voor reservaties per e-mail betaal je €1,5 reserverings- en handlingkost per aangekocht los ticket en €3 per aangekocht abonnement. Deze kost is niet van toepassing op het reserveren van tickets voor personen met een beperking en rolstoelgebruikers en tickets met VT-statuut.
- Groepsreservaties en groepsdeals: groepen@antwerpso.be
- Scholen en academies: educatie@antwerpso.be
- Mecenassen: mecenas@antwerpso.be
- Business seats: business@antwerpso.be
(Avond)kassa
De (avond)kassa opent steeds een uur voor ieder concert, tenzij anders vermeld. Gereserveerde tickets moeten ten laatste een half uur voor het concert worden opgehaald en betaald. Zo niet, kunnen ze opnieuw vrijgegeven worden.
Bij de (avond)kassa betaal je €1,5 reserverings- en handlingskost per aangekocht los ticket. Deze kost is niet van toepassing op het reserveren van tickets voor personen met een beperking en rolstoelgebruikers en tickets met VT-statuut.
Betaalmogelijkheden
Alle betalingen verlopen cashloos. Gebruik deze betaalmogelijkheden:
- Online: Bancontact, kredietkaart (VISA, Mastercard, American Express), KBC Online, Belfius Direct Net, iDEAL, waardebon (tegoedbon/cadeaubon) van het Antwerp Symphony Orchestra, Edenred Ticket Sport & Culture, Pluxee Sport & Culture, Pluxee Cadeau en Podium Cadeaukaart.
- Aan de ticketbalie en concertkassa: Bancontact, kredietkaart (VISA, Mastercard, American Express), Payconiq, waardebon (tegoedbon/cadeaubon) van het Antwerp Symphony Orchestra, Edenred Ticket Sport & Culture en Podium Cadeaukaart. Onze kassa's zijn er niet op ingericht om betalingen te aanvaarden met contant geld. Indien je toch contant wil betalen, gelieve ons dan vooraf een seintje te geven.
Verzendkosten
Bij je reservering kan je ervoor kiezen om je tickets thuis te printen (gratis) of te laten opsturen per post (€3 per zending, niet aangetekend).
Wachtlijsten
Is een concert uitverkocht en wil je er toch graag bij zijn? Geef je interesse door aan onze ticketbalie en we nemen contact met je op als er plaatsen vrijkomen. Ook op de avond van het concert komen regelmatig lastminute tickets vrij. Het loont dus zeker de moeite om even langs onze avondkassa te komen.
Toegankelijkheid
De Koningin Elisabethzaal is een volledig rolstoelvriendelijk gebouw. Liften en schuine hellingen zorgen ervoor dat iedereen de concertzaal vlot kan bereiken. We streven bovendien bij onze concerten steeds naar een optimale assistentie voor personen met een beperking.
Verplaats je je in een rolstoel?
Tijdens elk concert zijn een aantal rolstoelzitplaatsen beschikbaar. Wil je zo'n plaats reserveren? Dat kan tot uiterlijk 1 week voor ieder concert, telefonisch of aan de ticketbalie van het Antwerp Symphony Orchestra. Reserveren is verplicht voor deze plaatsen. Hoewel we ons best doen om iedereen een plaats te geven, is het aantal plaatsen beperkt.
Verplaats je je in een rolstoel, maar wens je tijdens het concert wel op een vaste stoel te zitten? Dan hoef je geen rolstoelplaats te reserveren. Je kan (samen met je begeleider) met je rolstoel tot aan je zitplaats (of rij) rijden en overstappen naar je stoel. De rolstoel zelf moet tijdens het concert buiten bij de toegangsdeur van de concertzaal worden opgesteld, en wordt na afloop teruggehaald door je begeleider. Geef onze zaalhosts een seintje bij aankomst als je hier assistentie bij wenst.